کنفرانس ۲۰۲۳ گوگل I/O و پیکسل فولد

کنفرانس ۲۰۲۳ گوگل I/O و پیکسل فولد

همه چیزی که در جریان کنفرانس Google I/O 2023 اعلام شد: Pixel Fold

در کنفرانس خبری گوگل که Google I/O نام دارد، گوگل از محصولات جدید و قابلیت‌های نرم‌افزاری خود رونمایی می‌کند. امسال کنفرانس یا ایونت گوگل I/O در تاریخ ۲۰ ادریبهشت(۱۰ می) برگزار شد. اگرچه هم این کنفرانس اصولا چند زوری زمان می‌برد، در مراسم رسمی خود تمام محصولاتش را از جدیدترین ورژن اندروید تا آخرین مدل گوشی پیکسل را معرفی می‌کند. بنابراین بیایید به صورت دیگری سوال بپرسیم. گوگل در کفنرانس خبری I/O خود برای ما چه داشت؟ از معرفی گوگل پیکسل فولد و تا Pixel 7a گرفته تا برورزرسانی‌های بزرگی مثل هوش مصنوعی و… در این مطلب با ما همراه باشید تا به معرفی پیکسل فولد بپردازیم.

در نهایت انتظارات به پایان رسید و گوگل گوشی تاشوی بسیار جذاب و یکتای خود را با نام Pixel Fold را معرفی کرد. این گوشی گوگل، شباهت زیادی با گوشی سامسونگ Galaxy Z Fold 4 دارد، به صورت کتاب بسته و بازمی‌شود. بااین‌حال یک تفاوت بارز بین این دو گوشی وجود دارد، آن هم مربوط به طراحی خاص و جذابی است که در خط تولید جدیدترین محصولات پیکسل مشاهده می‌شود.

دوربین پیکسل فولد

با یک نگاه، شما می‌توانید متوجه شوید که این گوشی هوشمند، گوگل پیکسل است. دوربین گوشی پیکسل فولد به‌مانند گوشی پیکسل ۷ پرو است، یعنی در پشت گوشی نوار دوربین ایکونیک وجود دارد. دوربین سلفی هم در قسمت جلویی گوشی با لبه‌های باریک و هول-پانچ، در مرکز است.

لنز‌های دوربین

گوشی هوشمند Pixel Fold به‌نظر می‌رسد سنت عکاسی فوق‌العاده گوگل در دنیای گوشی‌های هوشمند را ادامه خواهد داد. دوربین پشتی شامل لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، لنز الترا واید ۱۰.۸ مگاپیکسل و لنز ۱۰.۸ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۵ برابر است. دوربین سلفی هم دارای لنز ثابت فوکوس ۹.۵ مگاپیکسل است که در برگه مشخصات گوشی کمی ناامیدکننده به نظر می‌رسد؛ اما گوگل یک عدسی دیگر را درون گوشی قرار داد تا جبران کند. این عدسی ۸ مگاپیکسلی روی صفحه‌نمایش داخلی قرار دارد.

بااین‌حال، هر دو عدسی سلفی احتمالا نمی‌توانند در فهرست بهترین گوشی‌های دوربین عملکرد خوبی داشته باشند؛ اما این مهم نیست زیرا در هر صورت می‌توانید از دوربین‌های پشتی استفاده کنید تا عکس سلفی بگیرید.

صفحه‌نمایش پیکسل فولد

صفحه‌نمایش پیکسل فولد هم نسبت به مدل‌های قبلی گوشی‌های هوشمند گوگل پیکسل در بازار کوچک‌تر شده است. نوع صفحه‌نمایش رویی این گوشی OLED با سایز ۵.۸ اینچی، دارای وضوح ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل، نرخ تازه‌سازی ۱۲۰Hz و با حداکثر روشنایی ۱,۵۵۰ نیت است.

زمانی که این گوشی هوشمند را در دست بگیرید و صفحه آن را باز کنید، با صفحه‌نمایش شگفت‌انگیز  ۷.۶ اینچی OLED مواجه خواهید شد که تجربه‌ی بی‌نظیری است. اینگونه می‌توان بیان کرد که با وضوح ۲۲۰۸ در ۱۸۶۰ پیکسل، نرخ تازه‌سازی ۱۲۰Hz و با حداکثر روشنایی ۱،۴۵۰ نیت روبه‌رو خواهید شد، اما با نسبت تصویر ۶:۵. همچنین این گوشی هوشمند نازکترین گوشی هوشمند قابل انعطاف موجود است و با وجود لبه‌های ضخیم در بالا و پایین صفحه‌نمایش، باز هم برای نگه‌داشتن گوشی در حالت باز، مفید خواهند بود.


با قرار دادن دوربین‌های پشتی به سمت خود و استفاده از صفحه‌نمایش رویی به عنوان یک دوربین پیش‌نمایش، می‌توانید سلفی‌های خود را با کیفیت بسیار بالاتری بگیرید.

قابلیت‌های جذاب Pixel Fold

هدف گوگل از طراحی Pixel Fold، برای بهره‌گیری از قابلیت‌های شگفت‌انگیز است. گوشی Pixel Fold به گونه‌ای ساخته شده که می‌تواند در حالت نیمه‌باز به صورت میزکاری عمل کند. قابلیتی که برای تماشای ویدئوها یا سلفی بدون نیاز به تراپاد یا پایه‌نگهدارنده، بسیار مناسب است. همچنین، با قرار دادن دوربین‌های پشتی به سمت خود و استفاده از صفحه‌نمایش رویی به عنوان یک دوربین پیش‌نمایش، می‌توانید سلفی‌های خود را با کیفیت بسیار بالاتری بگیرید.

این ویژگی‌ها کاملاً نوآورانه نیستند، زیرا Z Fold 4 همین ویژگی‌ها را دارد؛ اما در موارد خاصی، Pixel Fold برجسته خواهد شد. به‌عنوان مثال، حالت عکاسی اختصاصی Pixel برای عکاسی ستاره‌شناسی عالی است و با باز کردن گوشی، قرار دادن آن رو به پایین و استفاده از صفحه نمایش رویی گوشی به عنوان پیش‌نمایش، می‌توانید عکس‌های شبانه بی‌نظیری بگیرید.

تراشه و حافظه Pixel Fold

در نهایت، گوشی هوشمند Pixel Fold با چیپ Tensor G2 همانند مدل‌های Pixel 7 ارائه شده‌است. این چیپ به اندازه کافی قدرتمند است؛ حتی اگر در حین بازی مشکلاتی با گرم شدن داشته باشد. جالب خواهد بود ببینیم این چیپ در Pixel Fold بزرگتر، چه عملکردی خواهد داشت. در ارتباط با فضای ذخیره‌سازی، گزینه‌های ۲۵۶GB و ۵۱۲GB وجود دارد و باتری آن با ظرفیت نسبتاً کمی یعنی ۴۸۲۱mAh تأمین‌شده است. این می‌تواند نقطه ضعف این گوشی بزرگ و قابل انعطاف باشد و ما اگر با مشکلی روبرو شدیم، به شما خبر خواهیم داد.

قیمت سورپرایزی گوگل پیکسل

سفارشات پیش‌فروش این گوشی در فروشگاه گوگل باز شده‌اند و در صورت سفارش، در ماه آینده به مشتریان ارسال خواهد شد. هر کسی که امیدوار بود قیمت پایین‌تری برای آن وجود داشته باشد، ناامید خواهد شد، زیرا قیمت شروع این گوشی هوشمند با شماره ۱,۷۹۹ دلار بسیار بالاست.

نظر شما در مورد این گوشی گوگل چیست؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *